Mistä kirjasta löytyisi veisto-ohjeita poikien (kansakouluaikaisia) ?. Erityisesti haen "Hiljainen Palvelija"- tupakka/käyntikorttipöytä-ohjetta, tai mistä…

Kysytty

Mistä kirjasta löytyisi veisto-ohjeita poikien (kansakouluaikaisia) ?. Erityisesti haen "Hiljainen Palvelija"- tupakka/käyntikorttipöytä-ohjetta, tai mistä voisin lähteä etsimään tietoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varastokirjastosta löytyy kirja Veistoa veistäjille. 1, Veistomalleja kansakoulua varten/ Rantakari, Arvi  ;  Aalto, Pentti. Varastokirjaston aineistoa voi tilata lähikirjastoon oman kirjaston kautta.

Lisäksi vihkoset Kansakoulun veistopiirustuksia salkut 1 ja 2 löytyvät monesta kirjastosta, Vaskista löytyy salkku 2, mutta tuo 1 pitäisi tilata kaukolainana oman kirjaston kautta.

Lisäksi on olemassa sarja Kansakoulun veistomallipiirustuksia, joita on PIKI-kirjastossa eli nekin pitäisi tilata kaukolainana.

Myös Puutyöpiirustuksia löytyy useista kirjastoista.

Valitettavasti kirjojen kuvailutiedoissa ei näy, mitä ohjeita ne sisältävät.