Mistä kirjasta löytyisi tieto hakkasiko presidentti Paasikivi halkoja, siis Mauno Koivisto teki lumitöitä ja hakkasi halkoja, vai oliko se joku muu…

Kysytty

Mistä kirjasta löytyisi tieto hakkasiko presidentti Paasikivi halkoja, siis Mauno Koivisto teki lumitöitä ja hakkasi halkoja,
vai oliko se joku muu presidenteistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Emme valitettavasti löytäneet tällaista viitettä. J. K. Paasikivestä löytyy paljon kirjallisuutta Finna-haulla. Tietoa voisi etsiä elämäkerroista ja muistelmista tai kirjeistä sekä päiväkirjoista.

Kollegani muistikuvia lehtikirjoittelusta: Aikanaan maailmalla paljon herätti kohua uutiskuva Sauli Niinistöstä kolaamassa lunta presidentinvaalien tulosten selviämisen jälkeisenä aamuna. Paasikiveen ja halkoihin muistan ruotsalaislehden Suomen-kirjeenvaihtajalle kohdistetun kehotuksen hankkia kirves ja mennä metsään halkoja hakkaamaan.

Ehkä joku lukijoistamme on törmännyt tähän?