Mistä kirjasta/elokuvasta on utooppissosialistinen kysymys: Onko totta, että vallankumouksen jälkeen koko maailmasta tehdään puutarha? Oma muistikuva on…

Kysytty

Mistä kirjasta/elokuvasta on utooppissosialistinen kysymys: Onko totta, että vallankumouksen jälkeen koko maailmasta tehdään puutarha? Oma muistikuva on Aitmatovin Ensimmäinen opettaja tai joku Dziga Vertov'in elokuva.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tähän ei löytynyt vastausta. Tsingis Aitmatovin Ensimmäinen opettaja -kirjasta ei löytynyt tällaista kysymystä. Toinen kirjailija, joka voisi tulla kyseeseen on Stanislaw Lem. Hänen kirjassaan Futurologinen kongressi puhutaan mm. Edenistä, mutta tätä kysymystä en kuitenkaan löytänyt.