Mistä juontaa juurensa nimi Alvin ja mikä on nimen merkitys? Kiitos jo etukäteen.

Kysytty

Mistä juontaa juurensa nimi Alvin ja mikä on nimen merkitys? Kiitos jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nimi Alvin saa nimipäivän ruotsinkieliseen kalenteriin vuonna 2010. Alvin on vanha ruotsalainen nimi, jota on käytetty Ruotsissa jo 1500-luvulla. Erään teorian mukaan Alvin olisi peräisin muinaissaksalaisesta nimestä Albion, josta olisi lähtöisin myös nimi Albin. Albion on merkinnyt sekä valkoista että vuorta, latinassa sana albus merkitsee valkoista.
Lähde: http://sv.wikipedia.org/wiki/Alvin