Mistä johtuu kun internet yhteys katkeaa itsestään ? Jos tätä tapahtuu usein missä vika on ja miten sen voi korjata ?

Kysytty

Mistä johtuu kun internet yhteys katkeaa itsestään ? Jos tätä tapahtuu usein missä vika on ja miten sen voi korjata ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nettiyhteysongelmissa kannattaa ensisijaisesti ottaa yhteys omaan yhteydentarjoajaan. He pystyvät parhaiten selvittämään missä vika kulloinkin piilee. Yhteydentarjoajan helpdeskin puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet löytyvät palveluntarjoajan www-sivuilta.

Melko yleinen syy yhteysongelmiin on vanhentunut modeemiajuri. Modeemin valmistaneen yhtiön sivuilta saattaa löytyä päivitetty ajuriohjelma, jolla ongelmat ratkeavat.
Jos käytät Windows 95 tai 98 –käyttöjärjestelmää, niin niihin voi ladata Dial-up networking 1.4 –päivityksen, jonka pitäisi mm. parantaa puhelinverkkoyhteyksien vakautta. Päivityksen voi ladata osoitteesta http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q285189 .
Voit myös koettaa muuttaa modeemisi yhteysnopeutta ja kokeilla toimiiko yhteys vakaammin hitaammilla nopeuksilla. Ohjeet tähän löytyvät osoitteesta http://www.helsinki.fi/atk/yhteydet/ppp/ohjeita/56-ohje.html .
Jos et käytä yhteyden muodostamiseen modeemia, vaan isdn- tai adsl-yhteyttä, niin ota yhteyttä palveluntarjoajaasi, joka tietää parhaiten oikeat asetukset ja ajuriohjelmistot.