Mistä Ilpo Tiihosen runokokoelmasta seuraava runo löytyy? ”Iho uusiutuu, ahtaus vähenee, ihon alla rata liikkuu, valot syttyvät soluihin, kaupunki herää, tori…

Kysytty

Mistä Ilpo Tiihosen runokokoelmasta seuraava runo löytyy?

”Iho uusiutuu, ahtaus vähenee, ihon alla rata liikkuu,
valot syttyvät soluihin, kaupunki herää, tori kansoittuu,
aukio täyttyy iloisesta pulinasta,
minä heilutan teille.”
(Ilpo Tiihonen ?)

Vastaus

Vastattu

Kyseinen runo ei ole Ilpo Tiihosen käsialaa, vaan se löytyy Riina Katajavuoren runokokoelmasta Vasemman käden runot (Tammi, 2023). Helsingin Sanomien arvostelussa kyseisiä säkeitä verrattiin sävyltään Ilpo Tiihosen tuotantoon, ehkäpä siitä väärinkäsitys.