Mistä AMELIE nimi on peräisin ja mitä se mahtaa tarkoittaa? Onko nimellä nimipäivää?

Kysytty

Mistä AMELIE nimi on peräisin ja mitä se mahtaa tarkoittaa? Onko nimellä nimipäivää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Amélie on ranskalainen muoto nimestä Amalia, joka taas on latinalaistettu muoto goottilaisesta nimestä ”amal” (työ, taistelutyö). Nimipäivää vietetää 19.5. Lisätietoa löytyy kirjoista: Vilkuna, Kustaa: Etunimet. Otava; Lempiäinen, Pentti: Suuri etunimikirja. WSOY.