Mistä Aila Meriluodon runosta on teksti "kuin ennen voimissani te minut muistakaa"?

Kysytty

Mistä Aila Meriluodon runosta on teksti "kuin ennen voimissani te minut muistakaa"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä ei ole Aila Meriluodon runo, vaan tuntemattoman tekijän muistovärssy, joka kuuluu seuraavasti:

"Olen siirtynyt vain rauhaan lempeään,
silti teidän olen, lähellenne jään.
Tallentakaa menneen parhaat muistot,
muiden olla antakaa.
Kuin ennen voimissani te minut muistakaa.”

Joissakin yhteyksissä värssy on mainittu Aila Meriluodon kirjoittamaksi. Värssylle ei ole toistaiseksi löytynyt tekijää.

Katso koko vastaus arkistostamme:
http://www2.kirjastot.fi/kysy/arkistohaku/kysymys/?ID=67b58e35-a6fe-49d…

30 ääntä

Kommentit

Linkki ei toimi.