Mistä Aerosmith yhtyeen Last Child Biisi kertoo ?

Kysytty

Mistä
Aerosmith yhtyeen Last Child
Biisi kertoo ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

OldTimeMusicin artikkelin mukaan laulu lähti liikkeelle laulaja Steven Tylerin ulkopuolisuuden kokemuksista lapsena. Hän oli aina se viimeinen lapsi, joka valittiin joukkueeseen. Tästä arvottomuuden tunteesta kertoo laulun kertosäkeistö: "I was just a punk in the street". Samalla teksti kuvastaa yhtyeen paheellista imagoa ja muusikoiden pyrkimystä menestyä altavastaajan asemasta huolimatta.

Song Facts -sivusto näkee kappaleen kuvaavan yleensä yhtyeen kiertue-elämää. Muusikot kaipaavat kotiin vaimojensa ja naisystäviensä luokse ja varovat sen takia saamasta sukupuolitauteja matkan varrelta. Kertojalla on jalat kaupungissa (kiertueella), mutta hän kaipaa takaisin maalle (aitoon perhe-elämään).

Sanat sisältävät myös paljon kaksimielisiä sanaleikkejä ja kiertoilmauksia. Esimerkiksi englannin kielen ilmausta "can't make a silk purse out of a sow's ear", joka tarkoittaa alun perin, ettei huonoista aineksista saa tekemälläkään hyvää, käytetään tässä luultavasti kiertoilmauksena yhdynnälle. Sanonta on kuitenkin lisäksi väännetty muotoon "make a silk purse / Out of J. Paul Getty and his ear". Tämä on melko mauton viittaus Gettyn miljonäärisuvun perijään, jolta sieppaajat viilsivät irti korvan vahvistaakseen lunnasvaatimustaan.