Missäköhän YLEn kanavilta varmaankin 90-luvulla lähetetyssä sarjassa tai elokuvassa on kohtaus, jossa suomalaisperheen isä evakkomatkan eellä ampuu perheen…

Kysytty

Missäköhän YLEn kanavilta varmaankin 90-luvulla lähetetyssä sarjassa tai elokuvassa on kohtaus, jossa suomalaisperheen isä evakkomatkan eellä ampuu perheen lehmän niin, että melkoisen läheltä erikseen kuvataan lehmän pään tömähtäminen maan kamaralle samalla, kun sen sieraimista pulppuaa verta? Värifilmille kuvattu. Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti kyseisillä tuntomerkeillä ei pystytty varmuudella tunnistamaan elokuvaa tai sarjaa.

Suomalaisia elokuvia voi selata ja etsiä Kansallisfilmografiasta (Elonet).

Yleisradion tv-kanavilta tulleita ohjelmia voi etsiä KAVIn Radio- ja TV-arkiston Ritva-tietokannasta ja niitä on mahdollista katsoa suoratoistona asiakaspisteiltä, joita on eri puolella Suomea.

Päivitys:

Yksi vaihtoehto voisi olla Rauni Mollbergin vuonna 1972 ohjaama elokuva "Sotaerakko", esitetty ainakin 11.8.1999 (YLE TV2). Kyseinen tv-elokuva on kuitenkin tuotantotietojen mukaan mustavalkoinen.

Kenties joku lukijoistamme voisi tunnistaa tai vahvistaa tämän evakkokohtauksen?