Missähän varmaankin ohjelmassa on sellainen laulu

Kysytty

Missähän varmaankin ohjelmassa on sellainen laulu että nyt odottaa se tahtoi niin odottaa sai vaan minkäs sille mahtoi. Siinä ohjelmassa taisi musta kissa. Siinä ohjelmasa kettukin ja Hymmeli-niminen eläin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti näillä tiedoilla emme onnistuneet löytämään etsimääsi ohjelmaa.

0 ääntä

Kommentit

Hei! Kyseessä taitaa olla Hyppelihiiri. Alunperin Hyppelihiiri on tunnettu 1950-luvun satukirjasta. Vuonna 2016 on myös julkaistu animaatioelokuva nimeltä Hyppelihiiri Myökki-Pyökki-metsässä, joka perustuu samannimiseen kirjaan. Elokuvassa seikkailee monia metsän eläimiä, kuten karhuja, jäniksiä ja oravia sekä mainitsemasi kettu ja Hyppelihiiri.

Esimerkiksi Youtubesta löytyy (olettaisin että kirjan äänikirjaversioon kuuluva laulu) nimellä "Laulu ketusta 1", jossa lauletaan "kun odottaa se tahtoi, niin odottaa se sai, mut kuinkas käydä mahtoi, kun koitti sunnuntai." Toivottavasti tästä vastauksesta on apua!

Terveisin kirjastoalan opiskelija

Kiitos paljon! Lähetimme tiedot kysyjälle.
T. Toimitus