Missä voin katsella mikrofilmillä olevia arkistoja? Esim. Kansallisarkisto kaukolainaa kirjastolle haluamiani mikrofilmejä. Asun Helsingin Käpylässä.

Kysytty

Missä voin katsella mikrofilmillä olevia arkistoja? Esim. Kansallisarkisto kaukolainaa kirjastolle haluamiani mikrofilmejä. Asun Helsingin Käpylässä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastosta löytyy mikrokortinlukulaitteita Pääkirjastosta (mahdollisuus kopioihin, hinta 5 mk/kopio), Itäkeskuksen, Kannelmäen, Lauttasaaren, Malmin, Malminkartanon, Oulunkylän ja Rikhardinkadun kirjastoista. Mikrofilminlukulaite löytyy ainakin Pääkirjastosta Pasilasta. Myös Helsingin Yliopiston kirjastosta ja Kansallisarkistosta löytyvät mikrofilminlukulaitteet.