Missä Veikko Huovisen novellissa on pääosissa puhuva patsas, joka ratkoo ihmisten ongelmia. Ei aina toivotulla tavalla.

Kysytty

Missä Veikko Huovisen novellissa on pääosissa puhuva patsas, joka ratkoo ihmisten ongelmia. Ei aina toivotulla tavalla.

Vastaus

Vastattu

Voisikohan kyseessä olla novelli "Suuri pää", joka löytyy Huovisen novellikokoelmasta Lyhyet erikoiset (WSOY, 1967, useita uusia painoksia). Teoksen saatavuustiedot voit tarkistaa Joki-kirjastojen verkkokirjastosta: Selaa luetteloa | Joki-kirjastot (finna.fi)