Missä tapahtui Kari Rydmanin oppilaan, 10-vuotiaan tytön kuoleman aiheuttanut onnettomuus? Rydman teki oppilaansa muistolle kappaleen "Niin kaunis on maa".

Kysytty

Missä tapahtui Kari Rydmanin oppilaan, 10-vuotiaan tytön kuoleman aiheuttanut onnettomuus? Rydman teki oppilaansa muistolle kappaleen "Niin kaunis on maa".

Vastaus

Vastattu

Säveltäjä Kari Rydmania haastateltiin hänen täyttäessään 80 vuotta. Haastattelussa hän kertoi kirjoittaneensa laulun työskennellessään Yhtenäiskoulun opettajana Helsingissä. Koulua käynyt neljäsluokkalainen tyttö jäi Mäkelänkadulla auton alle ja menehtyi.

Helsingin Sanomat 15.10.2016.

2 ääntä

Kommentit

Niin kaunis laulu, että tulee pala kurkkuun pelkästään ajatellssa sitä.