Missä tai kuka järjestää etälukupiirejä keväällä 2022? Olisi hienoa, jos olisi olemassa jokin keskitetty paikka lukupiirien etsimiseen.

Kysytty

Missä tai kuka järjestää etälukupiirejä keväällä 2022? Olisi hienoa, jos olisi olemassa jokin keskitetty paikka lukupiirien etsimiseen.

Vastaus

Vastattu

Olet oikeassa. Kirjastot järjestävät etälukupiirejä, mutta tietoja ei ole keskitetysti kerätty yhteen paikkaan. Lukupiirejä on tänä keväänäkin monessa paikassa, esimerkiksi:

Espoossa,

Kuopiossa,

Oulussa

Jyväskylässä

Mikkelissä

Kouvolassa.

Kirjastohakemistossa on merkitty kirjastojen yhteyteen palvelu lukupiiiri, mutta ei etälukupiirejä. Ehkä hakemistoon voisi ehdottaa, että kirjastot merkitsisivät myös etälukupiirinsä sinne, Kirjastohakemiston palautelomake.