Missä sketsisarjassa ja jaksossa Pirkka-Pekka Petelius esitti kirjastotätiä (muistaakseni) päässään vaalea lettiperuukki?

Kysytty

Missä sketsisarjassa ja jaksossa Pirkka-Pekka Petelius esitti kirjastotätiä (muistaakseni) päässään vaalea lettiperuukki?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Ihan varmaa vastausta kysymykseesi en löytänyt. Tässä on muutama mahdollinen hahmo.

Pirkka-Pekka Peteliuksen sketsihahmoista melkein kysymääsi vastaavia on pari: Manitpois-sarjassa on kulttuuritoimittaja Eila-Pertti Sostakovits, jolla on ruskeat letit. Hänen puhetyylinsä on hiljaista ja rauhallista. Kyseistä sketsisarjaa esitettiin MTV:ssä 1990-luvun alussa. Toinen on Neurovisiossa esitetty Dokulamppu, joka on parodia Lukulamppu-ohjelmasta. Neurovisiota on myös esitetty MTV-kanavalla 1990-luvun alussa. Dokulamppu 7 mukana on kirjailija Kuuri Atrio, jolla vaalea kihara tukka ja pien saparot.

Tv-sarjassa Iltalypsy (YLE 1 1993-2001) on vaalea pitkälettinen karjakko, joka kuvastaa hyvin paljon suomineitoa. Hän on pukeutunut kansallispukuun. Karjakkoa esittää Liisa Rimpiläinen.

Toivottavasti näistä on jotain apua.