Missä runoissa tai kenen runoissa puhutaan kirjoista tai lukemisesta?

Kysytty

Missä runoissa tai kenen runoissa puhutaan kirjoista tai lukemisesta?

Vastaus

Vastattu

Hei ja kiitos kysymyksestä!

Tässä otanta runoista, joissa puhutaan kirjoista ja/tai lukemisesta.

Hannele Huovi: Kirjatanssi, Lukutoukat, Taikakirjat, Kohta osaan teoksessa Hiiri mittaa maailmaa
Hannele Huovi: Tarinapuu teoksessa Karvakorvan runopurkki
Jukka Itkonen: Sanamaa teoksessa Sanamaa
Nuotio, Eppu: Kirjavinkkari Kirjavainen teoksessa Matkalla tullaan suuremmiksi
Kaija Pispa: Lukin lukihäiriö teoksessa Kärpäslätkää
Sirowitz, Hal: Äiti sanoi
Tiihonen, Ilpo: Biblio teoksessa Largo
Johanna Venho ja Marjo Nygård: Lukutoukka teoksessa Linnunmaitoa kainalokanoille

Kirjastoon liittyviä runoja on kysytty tässä palvelussa aikaisemmin, tässä linkki vastaukseen: Etsin kirjasto-aiheisia ja/tai kirjastoon liittyviä runoja sekä lasten että aikuisten kirjallisuudesta. Löysin itse Kaarina Helakisan ja Mervi Heikkilän runot… | Kysy kirjastonhoitajalta (kirjastot.fi)

Toivottavasti löydät näistä etsimäsi.