Missä Pentti Saaritsan runossa (tai käännöksessä) on ilmaisu "...ja tätäkään huolta en antaisi vieraisiin käsiin...."

Kysytty

Missä Pentti Saaritsan runossa (tai käännöksessä) on ilmaisu "...ja tätäkään huolta en antaisi vieraisiin käsiin...."

Vastaus

Vastattu

"Minun rakkaat huoleni, yhtäkään teistä / en luovuttaisi vieraisiin käsiin."

Tämä nimeämätön runo alkaa "Sinä aamuna kun heräsin / orkestraalisessa epävireessä"  ja päättyy kysyttyihin sanoihin. Runo löytyy Pentti Saaritsankokoelmasta Tritonus (Kirjayhtymä 1976).