Missä Pentti Saaritsa runossa mainitaan Ravintola Kosmos. Minulla oli Kosmoksen juliste, jossa oli kaunis runo Kosmoksen tunnelmasta, harmi, kun elämän…

Kysytty

Missä Pentti Saaritsa runossa mainitaan Ravintola Kosmos. Minulla oli Kosmoksen juliste, jossa oli kaunis runo Kosmoksen tunnelmasta, harmi, kun elämän pyörteissä olen hukannut sen. Tämän julisteen omistin joskus 80-luvun loppupuolella!!

Vastaus

Vastattu

Pentti Saaritsan runokokoelman Taivaan ja maan ero ensimmäisessä runossa mainitaan "himmenevän ja sinisen Kosmoksen ikkunoissa". Olisiko kyseessä tämä runo?

Teos on vuodelta 1985.