Missä on valmistettu tämä maljakko ja onko tekijästä saatavilla mitään tietoa? Maljakko on äitini perintöä. Hän sai sen lahjaksi 1940-luvulla.

Kysytty

Missä on valmistettu tämä maljakko ja onko tekijästä saatavilla mitään tietoa? Maljakko on äitini perintöä. Hän sai sen lahjaksi 1940-luvulla. Olisi kiinnostavaa tietää onko käsin maalattu? Mitään nimikirjaimia en ainakaan löytänyt.

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu

Maljakko näyttäisi olevan Kumelan tuotantoa 1940-luvulta. Jos näin on, se on tosiaan käsinmaalattua lasia. Tarkempia tietoja ja varmistuksen asiaan saisi antiikin asiantuntijoilta.

Kumelan tuotannosta ja historiasta löytyy kirjakin, jossa on kuvia saman näköisistä maljakoista. Kirjan nimi on: Oy Kumela : lasimaalaamosta tehtaaksi 1937-1985. Sivuilla 29-38 on Marjut Kumelan artikkeli Käsinmaalattua lasia. Kirjan lopusta löytyy tuotekuvasto.