Missä lasten satukirjassa kerrotaan alligaattorista, joka kuoriutui linnunpesässä olevasta munasta. Lintuvanhemmat uskoivat, että tärkeintä oli opettaa…

Kysytty

Missä lasten satukirjassa kerrotaan alligaattorista, joka kuoriutui linnunpesässä olevasta munasta. Lintuvanhemmat uskoivat, että tärkeintä oli opettaa poikanen lentämään.
Alligaattori ei osannut vaan putosi pesästä veteen ja osasi uida. Lintuvanhemmat olivat onnellisia sen puolesta, kun poikanen oli löytänyt paikan, jossa on onnellinen.
(Kirja saattaa olla ruotsalainen?)

Vastaus

Vastattu

Pikkupojan rannalta löytämästä ja linnunpesään nostamasta munasta kuoriutuu krokotiili P. D. Eastmanin kirjassa Hei, nyt lennetään! Alun perin englanninkielisen kirjan ruotsinkielinen käännös on nimeltään Flaxa med vingarna.