Missä lasten/nuorten kirjassa on sivuosissa koira jonka nimi on Jänis? Lempikirjani pienempänä mutta en muista nimeä millään.

Kysytty

Missä lasten/nuorten kirjassa on sivuosissa koira jonka nimi on Jänis? Lempikirjani pienempänä mutta en muista nimeä millään.

Vastaus

Vastattu

Kuinkahan vanhasta kirjasta on kyse?

Mieleemme ei tullut yhtään koiraa nimeltä jänis.

Tomi Kontion kirja Koira nimeltään kissa esitellään näin: "Koira nimeltään Kissa, Kissa nimeltään Koira sekä puliukko nimeltään Näätä ovat parhaita ystävyksiä"

Jukka Itkosen kirjata Koira nimeltä Mutsi kerrotaan:  "Mutsi on ei ihan pieni, jos ei aivan isokaan koira, jolle tapahtuu joka päivä uutta ja ihmeellistä. Maailma kun on Mutsista kiinnostava ja kerrassaan jännittävä paikka."

Muistelimme myös Kissaa nimeltä Jugoslavia, mutta se on aikuisten kirja.

Toivottavasti joku lukija muistaa tämän ja kommentoi.

Jos kyseessä sattuu olemaan geokätköily vinkki, niin se johtaa aikuisten kirjaan.