Missä Kuopiossa voi lukea 2000-luvun alkupuolen sanomalehtiä? Pääkirjaston koneilla ei pääse paria vuotta vanhempiin. Digitoimisen luulisi olevan nykypäivää,…

Kysytty

Missä Kuopiossa voi lukea 2000-luvun alkupuolen sanomalehtiä? Pääkirjaston koneilla ei pääse paria vuotta vanhempiin. Digitoimisen luulisi olevan nykypäivää, mutta mikrofilmitkin kelpaisivat.

Vastaus

Vastattu

Pohjois-Savon alueen vanhemmista lehdistä on mikrofilmit Kuopion pääkirjaston varastossa seuraavasti (2024):
Savon Sanomat vuoteen 2022 asti
Iisalmen Sanomat vuoteen 2004
Warkauden Lehti vuoteen 2008

Mikrofilmejä pääsee lukemaan varaamalla haluamansa mikrofilmin verkkokirjastosta kuopio.finna.fi ja ajan mikrofilmin lukulaitteelle pääkirjaston aikuistenosaston asiakaspalvelusta, puh. 017 182 318.