Missä kirjastoissa Espoossa voi digitoida/skannata dioja ja minkälaisia diaskannereita on käytössä?

Kysytty

Missä kirjastoissa Espoossa voi digitoida/skannata dioja ja minkälaisia diaskannereita on käytössä?

Jos saisi tietoa vaikka diaskannereiden merkeistä kirjastoittain, se auttaisi.

Skannattavia dioja on paljon, joten yritän löytää nopeaa tapaa skannata.

Vastaus

Vastattu

Dioja voi skannata Entressessä, Isossa omenassa ja Sellossa.

Entresse:"Digitointiin käytettävä työasema on iMac, jossa ohjelmistona SilverFast 8. Dia- ja valokuvaskannerilla voit skannata dioja, negatiiveja ja valokuvia digitaaliseen muotoon. Skanneri on malliltaan Epson Perfection V850 Pro. Optinen tarkkuus on 4 800 dpi valokuvien skannauksessa ja 6 400 dpi skannattaessa filmipidikkeiden avulla. Diaskanneri."

Iso omena:"Käyttöjärjestelmä: Windows 11

Diaskanneri: Canon - CanoScan 9000F, A4 koko.

Diaskannerin sovittimet: 35mm negatiivifilmikehys, 35mm filmikehys ja 120mm filmikehys.

Voit käyttää diaskanneria myös valokuvien ja asiakirjojen skannaamiseen.

Adobe CC: Käytettävissä Adoben täysi Creative Cloud -paketti. Voit kirjautua sisään myös omilla tunnuksillasi."

Sello:"Käyttöjärjestelmä: Windows 11

Piirtonäyttö: Wacom Cintiq 22HD DTK-2200

Diaskanneri: Canon - CanoScan 9000F, A4 koko.

Diaskannerin sovittimet: 35mm negatiivifilmikehys, 35mm filmikehys ja 120mm filmikehys.

Voit käyttää diaskanneria myös valokuvien ja asiakirjojen skannaamiseen.

Adobe CC: Käytettävissä Adoben täysi Creative Cloud -paketti. Voit kirjautua sisään myös omilla tunnuksillasi." Linkki varaamo.espoo.fi