Missä kirjassa on julkaistu suomeksi kertomus "The Adventure of Silver Blaze" (ehkä nimellä "Hopeatähti")? Alkuperäinen on ilmestynyt kokoelmassa "The Memoires…

Kysytty

Missä kirjassa on julkaistu suomeksi kertomus "The Adventure of Silver Blaze" (ehkä nimellä "Hopeatähti")? Alkuperäinen on ilmestynyt kokoelmassa "The Memoires of Sherlock Holmes" joulukuussa 1892, Arthur Conan Doyle.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksen "Sherlock Holmesin seikkailut 1-2" alkuteokset ovat The adventures of Sherlock Holmes, The memoirs of Sherlock Holmes ja The return of Sherlock Holmes.

"Sherlock Holmesin seikkailut 1-2" -teoksen sisällysluettelossa ei kuitenkaan ollut teosta nimeltä Hopeatähti - kenties kyseinen kertomus on suomennettu jollain toisella nimellä?