Missä kaupungin kirjastossa on eniten kiinankielistä lasten- ja nuortenkirjallisuutta?

Kysytty

Missä kaupungin kirjastossa on eniten kiinankielistä lasten- ja nuortenkirjallisuutta?

Vastaus

Vastattu

Kiinankielistä lastenkirjallisuutta on vaihtelevasti eri Helmet-kirjastoissa. Kansallisen Monikielisen kirjaston kokoelman ensisijainen säilytyspaikka on Pasilan kirjasto, mutta kiinankielistä aineistoa on jonkin verran myös kirjastojen peruskokoelmassa.

Kiinankielistä lastenkirjallisuutta voi hakea Helmet.fi-palvelussa seuraavasti:

  • Valitse tarkennettu haku
  • Kirjoita hakusana-kohtaan asteriski eli tähti *
  • Valitse Aineisto-kohdan pudotusvalikosta kirja
  • Valitse Kokoelma-kohdan pudotusvalikosta lasten kokoelma
  • Valitse Kieli-kohdan pudotusvalikosta kiina
  • Klikkaa HAE

Hakutulokset tulevat listauksena, ja niiden seassa voi olla myös aineistoa, jonka alkukieli on kiina. Teosten sijainteja pääset tarkastelemaan klikkaamalla teoksen nimeä.