Missä Joululaulussa on säkeistö osa: Taas Liisa nakellut on niskojaa, ja Pekka kiusaa siskojaan, ne muistiin merkitään. Ja toinen laulu jossa sanat: Kas…

Kysytty

Missä Joululaulussa on säkeistö osa:
Taas Liisa nakellut
on niskojaa,
ja Pekka kiusaa siskojaan,
ne muistiin merkitään.

Ja toinen laulu jossa sanat:
Kas omenat ja namuset
nyt tarjotaan!
Livekala, kakut ja puuro,
kutsulle ei saa nyt olla kuuro!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Taas Liisa nakellut on niskojaan, ja Pekka kiusaa siskojaan, ne kirjaan merkitään" alkaa laulun "Tonttu Torvinen" 2. säkeistö. Laulun on säveltänyt Matti Siitonen ja sanoittanut Vexi Salmi.

"Kas omenat ja namuset nyt tarjotaan! Livekala, kakut, joulupuuro, kutsulle ei saa nyt olla kuuro" lauletaan laulun "Juhla on verraton" (Nu har vi ljus här i vårt hus) 3. säkeistössä. Laulun on säveltänyt J. Ölander ja suomenkieliset sanat on tehnyt Rafael Hertzberg.