Missä hengellisessä laulussa on kohta: :Kuin vihreälle lähteelle peura halajaa"

Kysytty

Missä hengellisessä laulussa on kohta: :Kuin vihreälle lähteelle peura halajaa"

Vastaus

Vastattu

Hei, ja kiitos kysymästä!

Juuri tuolla ilmauksella en löytänyt hengellistä laulua, mutta selvästi samoja sanoja sisältäviä lauluja löysin! Olisitteko tarkoittanut jotakin näistä:

- Psalmi 42, nimeltään Niin kuin peura kaipaa, sisältää kohdan: Niin kuin peura janoissaan etsii vesipuroa, niin minä kaipaan sinua, Jumala.

- Virsi 348, nimeltään "Niin kuin peura janoissansa", sisältää kohdan: Niin kuin peura janoissansa, lähteen luokse halajaa.

- Adventtilauluja-teoksen laulu 141, nimeltään En voi, en tahdo elää itselleni, sisältää seuraavat kohdat: Sieluni Herraa Jumalaani kaipaa, Kuin lähteen vettä raikasta peura halajaa.

- Adventtilauluja-teoksen laulu 252 "Oi, niinkuin peura halajaa" sisältää seuraavat kohdat: Oi, niinkuin peura halajaa Luo lähteen janoissaan, - - ; Kuin peura luokse lähteen saa, Niin janoan mä JumalaaKuin peura vettä kaipajaa, Niin sieluin Herraa halajaa.

- Adventtilauluja-kokoelman laulu 273, nimeltään "Niinkuin peura janoissansa", sisältää seuraavat kohdat: Niinkuin peura janoissansa Lähteen luokse astelee, - -.

Myös Hengellisessä laulukirjassa voisi olla tätä aihetta käsittelevää tekstiä, mutta sitä en valitettavasti saanut tätä vastausta varten tarkasteltavaksi.

Toivottavasti nämä auttaisivat!