Missä Helsingin kirjastoissa voi käyttää omaa kannettavaa tietokonettaan esim. langattomassa verkossa tai pistokkeen kautta?

Kysytty

Missä Helsingin kirjastoissa voi käyttää omaa kannettavaa tietokonettaan esim. langattomassa verkossa tai pistokkeen kautta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tällä hetkellä Helsingin opetusviraston ja Helsingin kaupunginkirjaston Stadinetti-palvelu tarjoaa mahdollisuuden käyttää langatota eli WLAN-yhteyttä Kirjasto 10:ssä. Lisäksi Arabianrannan kirjastossa tarjotaan uuden sukupolven WLAN-alueet. WLAN-alueet sijaitsevat Aralis-kirjastokeskuksessa ja sen yhteydessä toimivassa ravintolassa ja kahvilassa sekä Portaali Business Park:n ravintola Hestiassa ja sen oleskelutiloissa.

Lisäksi kohtaamispaikka@lasipalatsi tarjoaa LAN- ja WLAN-yhteyksiä. Asiakkaat voivat tuoda omat kannettavat tietokoneensa, ja yhdistää ne nettiin, ilman salasanoja. Yhteydet ovat DHCP-yhteyksiä, joten niiden pitäisi toimia plug- & play-hengessä.

Yhteystiedot: kohtaamispaikka@lasipalatsi, Mannerheimintie 22-24, 2. krs, avoinna ma-pe klo 11 - 18, puhelin 310 85900.

kohtaamispaikka@lasipalatsi myös lainaa asiakkaalle maksutta Welho-laajakaistan. Laajakaistan laina-aika on 2 viikkoa, lainaajan pitää olla 18-vuotias ja hänellä pitää olla kirjastokortti. Laajakaistat palautetaan Kohtaamispaikkaan. Laajakaista toimii kaapeliverkon alueella, toimivuuden voi tarkistaa osoitetietojen perusteella osoitteesta www.welho.fi