Missä Haavikon runossa on säkeet, joiden sisältö on jotakuinkin "Nainen kuolee kuin... mutta mies kuolee kuin suksi katkeaisi lumessa"?

Kysytty

Missä Haavikon runossa on säkeet, joiden sisältö on jotakuinkin "Nainen kuolee kuin... mutta mies kuolee kuin suksi katkeaisi lumessa"?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kyseinen runo "Naisen elämä kuluu loppuun" löytyy Paavo Haavikon Prosperon runot -kokoelmasta (s. 49). Kysymäsi kohta kuuluu: "Naisen elämä kuluu loppuun kuin saippua kesäyössä, miehen elämä katkeaa kuin suksi sulalla maalla"

Koko runoa emme voi tekijänoikeussyistä tähän laittaa, mutta kirjastosta kokoelman löytää. On myös ainakin Haavikon Kootut runot -kokoelmassa (s. 810).

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Oi, suurkiitos nopeasta vastauksesta! Onpa tämä mahtava palvelu.
Iloista joulua Joensuuhun!