Missä aapisessa 1930-40 luvulla oli runo joka alkaa "Kello yks keitto kyps…" ?

Kysytty

Missä aapisessa 1930-40 luvulla oli runo joka alkaa "Kello yks keitto kyps…"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen kansanruno on julkaistu Matti Rajamaan Aapisessa. Aapinen on ilmestynyt ensimmäisen kerran vuonna 1928. Aapisesta on otettu uusintapainoksia mm. vuosina 1938, 1939, 1944 ja 1950.

Voit lukea runon myös Kansalliskirjaston digitoimasta Matti Rajamaan Aapisen ensimmäisestä painoksesta:

https://digi.kansalliskirjasto.fi/search?query=%22Kello%20yks%20keitto%…

Voit selailla aapista sivun ylälaidassa olevilla nuolilla.

2 ääntä

Kommentit

Kiitos vastauksesta, sain sen avulla hankittua kyseisen aapisen lahjaksi henkilölle joka 30-luvun lopulla ilmeisesti opetteli aapisen tarkkaan, koska tämän ja muitakin värssyjä vielä osaa ulkoa.