Itsemurhan tehneen omaisten kokemuksia

Kysytty

Hei! Minun veljeni kuoli ja epäillään, että hän olisi saattanut tehdä itsemurhan. Haluaisin saada jonkinlaisen listan kirjoista, joissa itsemurhan tehneet omaiset kertovat siitä, että miltä on tuntunut saada tietää omaisensa itsemurhasta ja sen jälkeisestä surutyöstä. Kirjojen pitäisi olla suomenkielisiä.

Vastaus

Vastattu

Finna.fi haulla löytyvät mm. seuraavat teokset:

Reed, David: Anna (1979)

Heiskanen, Tarja: Särkynyt sydän : omainen ja itsemurha (1996)

Teinilä, Mari: Lopun elämää : itsemurhan tehneiden läheiset kertovat (2006)

Uusitalo, Tuula: Yli mahdottoman : itsemurha ja läheinen (2007)

Lintunen, Martti: Älä yritä unohtaa (2010)

Ahvenjärvi, Riitta: Lohtua yli pimeän : itsemurhan tehneen läheiselle (2023)