Minun pitäisi löytää Apu-lehdessä todennäköisesti vuonna 1968 tai 1969 julkaistu artikkeli. Löytyykö näin vanhoja Apuja kirjastoista pääkaupunkiseudulla?

Kysytty

Minun pitäisi löytää Apu-lehdessä todennäköisesti vuonna 1968 tai 1969 julkaistu artikkeli. Löytyykö näin vanhoja Apuja kirjastoista pääkaupunkiseudulla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nykyistä Apua on julkaistu vuodesta 1972 lähtien. Sen edeltäjä oli Uusi Apu, jota julkaistiin vuosina 1968-1972. Koska kyseessä on noin vanha artikkeli, kysymyksessä ehkä tarkoitetaan Uutta Apua? Joka tapauksessa pääkaupunkiseudun kirjastoista ei ikävä kyllä löydy noin vanhaa Apua tai Uutta Apua.

Uutta Apua löytyy mikrofilminä Kansalliskirjaston kokoelmista. Turun, Oulun ja Jyväskylän yliopistoista lehden saa lukusalikäyttöön, ei lainaan. Mahdollisesti artikkelista voi silti tilata kopion.

Kopion voi tilata kaukolainapyyntönä tämän linkin kautta: http://www.espoo.fi/kirjastolomakkeet/asiakkaat.htm
Artikkelista pitäisi kuitenkin antaa tarkempaa tietoa, mm. lehden numero.

Toinen vaihtoehto on metsästää lehteä mikrofilminä Kansalliskirjastosta, osoite on Unioninkatu 36. Tarkempia tietoja voi kysellä sähköpostitse kk-palvelu (at) helsinki.fi tai puhelimitse (09) 191 23196.