Minun pitäisi lisätä varaamiini kirjoihin noutopysäkki, mutta en löydä mistään sellaista kohtaa. Voisiko kirjasto tehdä sen puolestani.

Kysytty

Minun pitäisi lisätä varaamiini kirjoihin noutopysäkki, mutta en löydä mistään sellaista kohtaa. Voisiko kirjasto tehdä sen puolestani.

Vastaus

Vastattu

Tässä kyse Helmet-järjestelmän ongelmakohdasta. Noutopysäkin voi lisätä varaukseen vain silloin, kun tekee varausta. Aikaisemmin tehtyyn varaukseen ei noutopysäkkiä voi lisätä vaikka noutokirjaston voikin vaihtaa. Jos kirjastoautosta noudettavan varauksen pysäkki puuttuu, kirjastoauto toimittaa varauksen asiakkaan ilmoittamaa kotiosoitetta lähimmälle pysäkille. Jos haluat varmistaa, että varaus saapuu varmasti oikealle pysäkille, voit joko poistaa varauksen ja tehdä sen uudelleen, jolloin pääset lisäämään noutopysäkin sille varattuun ruutuun tai soittaa johonkin kirjastoon ja pyytää muokkaamaan varauksesi.  Parhaan palvelun saat tietysti kirjastoautoyksiköstä, mutta he eivät aina voi vastata puhelimeen:
Kirjastoauton yhteystiedot

Kaikkien kirjastojen puhelinnumerot löydät Helmet.fi-sivulta (yhteystiedot).  Voit soittaa mihin tahansa kirjastoon ja pyytää varmistamaan, että varauksesi noutopaikka on oikea. Varaudu kertomaan kirjastokorttisi numero.