Minun pitäisi kirjoittaa essee lukion uskonnon kurssille seuraavanlaisesti:Tarkastele maailmanuskontoja uskonnollisen suvaitsevaisuuden näkökulmasta(entinen yo…

Kysytty

Minun pitäisi kirjoittaa essee lukion uskonnon kurssille seuraavanlaisesti:Tarkastele maailmanuskontoja uskonnollisen suvaitsevaisuuden näkökulmasta(entinen yo-kysymys).Mistähän saisin tietoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Maailmanuskonnoista löytyy koottua tietoa mm kirjoista

Uskonnot maailmassa/Katja Hyry, Juha Pentikäinen (toim.) Helsinki, Porvoo, Juva, WSOY. 1999

ja

Maailman uskonnot: elävän uskon perusteet/ päätoimittaja Peter B. Clarke. Porvoo, WSOY. 1994.

Netistä löytyy myös asiallista tietoa osoitteesta:

http://www.evl.fi/ --> Keskushallinto --> KIRKON LÄHETYSTYÖN KESKUS (KLK) --> Kirkko uskontojen maailmassa (Useita artikkeleita maailman uskonnoista ja aikamme uskonnollisuudesta) --> Maailmanuskonnoista.

Mitään kirjaa tai linkkiä joka suoranaisesti käsittelisi eri maailmanuskontoja suvaitsevaisuuden näkökulmasta ei löytynyt.

Islamin uskonnosta ja suvaitsevaisuudesta löytyy kirja
Keskusteluja Jumalan kanssa. Kirja 3/ Neale Donald Walsch. Helsinki, WSOY. 2001.