Minun olisi tarkoitus hankkia Purvesin Neuroscience -kirja. Haluaisin tiedustella, onko eri painoksilla eroja? Mikä on viimeisin painos, ja onko eri painoksiin…

Kysytty

Hei! Minun olisi tarkoitus hankkia Purvesin Neuroscience -kirja. Haluaisin tiedustella, onko eri painoksilla eroja? Mikä on viimeisin painos, ja onko eri painoksiin tehty muutoksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Dale Purvesin toimittaman kirjan "Neuroscience" eri painoksia voi tutkia esim. Melinda-tietokannassa:
http://melinda.kansalliskirjasto.fi/F/?func=find-b-0&con_lng=fin&local_…
Valitse Monikenttähaku-välilehti ja kirjoita tekijä ja nimeke oikeisiin paikkoihin. Saadaan hakutulokseksi kuusi kirjaa eri vuosilta. Vuonna 2012 on julkaistu 5th edition. Sen ISBN on 978-0-87893-695-3. Kun sillä tekee jatkohaun, tulee tulokseksi vain yksi kirja. Siitä päätellen uusin on 5. painos. Lainaustiedoista voi tutkia, kiertääkö kirja vielä lukijoilla. Ainakin 4. ja 5. vaikuttavat käyttökelpoisilta painoksilta. Jyväskylän kaupunginkirjaston kokoelmassa ei ole teoksia, jotta voisin kertoa niistä tarkemmin.
Google-haulla voi saada lisätietoa. Kuudes painos lienee tulossa joillakin parannuksilla.
http://www.learnmedicalneuroscience.nl/new-edition-neuroscience/