Minun isäni setä perheineen (Utriainen) hävisi Stalinin vainoissa 1930-luvulla,ehkä Arkangelin alueella.En ole löytänyt verkosta siellä tapettujen luetteloa…

Kysytty

Minun isäni setä perheineen (Utriainen) hävisi Stalinin vainoissa 1930-luvulla,ehkä Arkangelin alueella.En ole löytänyt verkosta siellä tapettujen luetteloa.Vain Santatarmohin ja Petroskoin alueilta.Onko kirjastossa luetteloita muilta alueilta kuin e.m.kahdelta?Yst.terveisin,Pertti Utriainen.

Vastaus

Vastattu

Hei, la 8.9.2024 Helsingin Sanomissa oli artikkeli uudesta Kansallisarkiston tietokannasta https://kohtalonaneuvostoliitto.kansallisarkisto.fi/index.phpm. Tietokannassa on henkilö- ja karttatietoja suomalaisista Neuvostoliitossa vuosina 1917–1964. Tietoja on kerätty kattavimmin suuren terrorin 1937–1938 uhreista, vuonna 1917 Venäjällä olleista, punapakolaisista, amerikansuomalaisista ja loikkareista.

Eli siinä on myös henkilöhaku.