Minun isän isän äiti ja tuttavani isän isän isä olivat sisaruksia, mitä me olemme tuttavan kanssa? Mutta jos se onkin että, minun isän isän äiti ja tuttavani…

Kysytty

Minun isän isän äiti ja tuttavani isän isän isä olivat sisaruksia, mitä me olemme tuttavan kanssa?
Mutta jos se onkin että, minun isän isän äiti ja tuttavani isän isä, silloinhan ei voi olla sukua kun on eri ikäpolvi?

Vastaus

Vastattu

Ensimmäisessä esimerkissä olette kolmasia serkkuja. Toisessa esimerkissä olette kyllä sukua toisillenne, mutta sukulaisuussuhteelle ei ole olemassa erityistä nimitystä.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Toisessa tapauksessa sinä olet tuttavan isän serkku, ja tuttava on sinulle isoisän serkku.

Eei kun tuttavan isän serkun lapsi.

Eikös toisessa tapauksessa pikemminkin tuttava on isäsi pikkuserkku ja itse olet tuttavan pikkuserkun lapsi?