Minulta on satu hukassa. En muista nimeä tai kirjoittajaa, mutta kyseessä voisi olla kansansatu, joskaan varma en ole. Kyseisessä sadussa tytöllä on mekko…

Kysytty

Hei,

minulta on satu hukassa. En muista nimeä tai kirjoittajaa, mutta kyseessä voisi olla kansansatu, joskaan varma en ole. Kyseisessä sadussa tytöllä on mekko paperista. Tarina saattoi edetä niin, että tyttö joutuu lähtemään onneaan etsimään kylmään talvisäähän vain paperinen mekko yllään. Mikähän tarina mahtaa olla kyseessä ja mistä kirjasta voisin sen löytää?

Kiitos vastauksesta jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisikohan kyseessä olla Grimmin satu "Kolme pikkumiestä metsässä"? Kyseisessä sadussa paha äitipuoli lähettää tytön mansikoita poimimaan talvella, pelkässä paperipuvussa. Satu löytyy esimerkiksi kirjasta: Grimm, Jacob: Grimmin satuja (suom. Anni Swan ; kuvittanut Arthur Rackham), WSOY, 1991