Minulta löytyi vuoden 2020 Joulun postimerkkejä. Niissä on lumihiutale, voinko siis käyttää niitä tänä vuonna 2023 joulukortteihin?

Kysytty

Minulta löytyi vuoden 2020 Joulun postimerkkejä. Niissä on lumihiutale, voinko siis käyttää niitä tänä vuonna 2023 joulukortteihin?

Vastaus

Vastattu

Voit käyttää. Postin ikimerkit kelpaavat ikuisesti ostoajankohdasta riippumatta, ja joulutervehdyksen ikimerkin tunnistaa juurikin tuosta lumihiutaleesta. Vuoden 2023 joulutervehdyksen ikimerkki on hinnaltaan 1,50 €, ja myös vanhemmat joulutervehdyksen ikimerkit ovat tämän arvoisia.

Huomioon kannattaa ottaa vuosittain vaihtuva joulutervehdysten viimeinen lähetyspäivä, joka vuonna 2023 on keskiviikko 13.12. Tämän jälkeen voi käyttää 2,30 € maksavaa kotimaan ikimerkkiä, jonka tunnistaa Suomen kartta -symbolista.

Postin sivuilta voit lukea lisää postimerkeistä ja niiden hinnoista sekä joulukorttien lähettämisestä.

11 ääntä

Kommentit

"13.12. jälkeen voi käyttää 2,30 € maksavaa kotimaan ikimerkkiä, jonka tunnistaa Suomen kartta -symbolista." Voi käyttää myös lumihiutaleesta tunnistettavaa joulupostin merkkiä, kunhan liimaa riittävästi pieniarvoisia postimerkkejä lisämaksuksi. Postin vakiovalikoimaan kuuluu viehättäviä merkkejä joissa arvo on 5, 10, 20, 30, 50, 90 jne senttiä. Hinnastossa ne ovat osuudessa "Kirjeisiin ja kortteihin euroarvoilla". Joskus olen käyttänyt pelkästään näitä harvemmin nähtyjä merkkejä, useita samaan kirjekuoreen.