Minulle on tullut laskua myöhästyneestä lainasta, vaikka minulle on kirjastossa sanottu, ettei alaikäisiltä oteta myöhästymismaksuja. Kumpi pitää paikkansa?

Kysytty

Minulle on tullut laskua myöhästyneestä lainasta, vaikka minulle on kirjastossa sanottu, ettei alaikäisiltä oteta myöhästymismaksuja.
Kumpi pitää paikkansa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lapsille tosiaan kertyy maksua myöhässä olevista kirjastosta, jotka kuuluvat aikuistenosaston kokoelmiin. Alle 15-vuotiailta lapsilta ei kuitenkaan maksuja peritä, vaan maksut poistetaan, kun asioit kirjastossa palvelutiskillä. Jos tiskillä oleva virkailija ei huomaa poistaa maksuja, voit pyytää häntä tekemään sen.

Poistin sinulle tulleet myöhästymismaksut saman tien.