Minulle luettiin lapsena kissa-kirjaa 80-90 luvun vaihteessa, josta mieleeni on jäänyt vain yksi lause. "Harmaa, harmaa, harmaa, se on ainakin varmaa"…

Kysytty

Hei!

Minulle luettiin lapsena kissa-kirjaa 80-90 luvun vaihteessa, josta mieleeni on jäänyt vain yksi lause. "Harmaa, harmaa, harmaa, se on ainakin varmaa". Löytyisikö näin suppealla tiedolla kirjan nimeä?

Vastaus

Vastattu
Nimeke: Kis kis kissanpennut
Kielet: Suomi
Pääsana: KUNNAS, Kirsi
Pääkirjaus tekijästä: Kunnas, Kirsi
Lisäkirjaus tekijöistä: Tanaka, K.
Tekijät: teksti: Kirsi Kunnas ; [photographs by K.Tanaka]
Julkaisutiedot: [Helsinki] : [Weilin + Göös], [1979]
Ulkoasu: [16] sivua : kuvitettu ; 27 cm
ISBN: 951-35-0265-1 sidottu
Julkaisusarja: Iloinen eläinkuvasto; [6]
Huomautus: Sijoitettu: K-hylly. - 1. painos 1968. - Sivut pahvia

Ulkomuistista muistan kysymäsi runon menneen näin : Harmaa sisään, harmaa ulos, harmaalta näyttää lopputulos.

Harmaa, harmaa, harmaa, se on ainakin varmaa. Ja valokuvassa harmaat kissanpennut ryömivät koriin.

Luettelointitiedot Lastenkirjainstituutin Onnet-tietokannasta.