Minulla on vanha lasten satukirja hukassa. Muistakseeni kirjan kansi oli hyvin vaalea, ehkä vähän vihreän sekoutuksena ja reunukset ruskea/kultaiset. Kirjassa…

Kysytty

Minulla on vanha lasten satukirja hukassa. Muistakseeni kirjan kansi oli hyvin vaalea, ehkä vähän vihreän sekoutuksena ja reunukset ruskea/kultaiset. Kirjassa oli useita satuja, poika pupu joka kävi lääkärissä, ihan ihmispoika joka kävi lääkärissä, sitten myö yhdessä kohtaa oli nuoret lapset (tyttö ja poika) ja pojalla oma pienikokoinen auto jolla pystyi ajamaan. kirja oli muistaakseni äitini tai isäni vanha kirja joten veikkaan sen olevan 60-,70-, ehkä jopa 80-luvulta.

Vastaus

Vastattu

"Pekka ja Pupu lääkärissä" on tuo kysymäsi tarina lääkärissäkäynnistä. Se sisältyy kirjaan

TEKIJÄ    Scarry, Richard
TEOS    Saturalli / Richard Scarry ; [suom. Marjatta Kurenniemi, Helena Anhava & Sirkka Nuormaa]
Julkaisutiedot    Helsinki : Tammi, 1968
ULKOASU    161, [1] sivua : kuvitettu
ULKOASU    teksti txt rdacontent

jossa on muitakin Tammen kultaisissa kirjoissa julkaistuja kirjoja.

Toinen vaihtoehto on

TEOS    Richard Scarryn kultainen kirjasto.
Julkaisutiedot    Helsinki : Tammi, [2016] (EU:ssa)
ULKOASU    245 sivua : kuvitettu ; 24 cm.

Tähänkin kirjaan sisältyy tuo Pekka ja Pupu-kirja, kansi vastaa paremmin kuvaustasi.