Minulla on valokuva vuodelta 1907 (2.6.1907), jossa on Valmari ja Karjalainen ylioppilaslakit päässä kahvilla puisen huvilan edustalla. Voisikohan näin…

Kysytty

Hei
Minulla on valokuva vuodelta 1907 (2.6.1907), jossa on Valmari ja Karjalainen ylioppilaslakit päässä kahvilla puisen huvilan edustalla. Voisikohan näin suppeilla tiedoilla päätellä keitä kuvan henkilöt ovat. Kuvassa on lisäksi kaksi naista ja kaksi miestä.

Vastaus

Vastattu

Helsingin yliopiston Ylioppilasmatrikkeli 1905-1907 kannattaa ainakin käydä läpi. Ylioppislastutkintolautakunnan arkistoja vuosilta 1874-1974 säilytetään Kansallisarkistossa. Aineiston mainitaan sisältävän mm. oppilasluetteloja.

1 ääntä

Kommentit

Tuohon aikaan ylioppilaat (yliopiston opiskelijat) kai käyttivät yo-lakkia kesäisin myöhempinäkin vuosina kuin heti lakin saatuaan?