Minulla on vain sitaatti englanniksi, mutta pyytäisi nimeämään Célinen teoksen, josta tämä on otettu ja käännetty.

Kysytty

Hei!

Minulla on vain sitaatti englanniksi, mutta pyytäisi nimeämään Célinen teoksen, josta tämä on otettu ja käännetty:

"You can lose your way groping among the shadows of the past. It's frightening how many people and things there are in a man's past that have stopped moving."
~Louis-Ferdinand Céline

Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sitaatti on Louis-Ferdinand Célinen teoksesta Voyage au bout de la nuit (1932). Teos on suomennettu nimellä Niin kauas kuin yötä riittää ja sen suomensi Jukka Mannerkorpi vuonna 1966.

Louis-Ferdinand Céline: Voyage au bout de la nuit (1952, s. 170)