Minulla on pulma. En vielä pitkänkään etsimisen jälkeen tiedä kirjalijan nimeltä Veikko Huovisen vanhempien nimiä, ja muuta hänen omaan perheeseensä liittyvää…

Kysytty

Minulla on pulma. En vielä pitkänkään etsimisen jälkeen tiedä kirjalijan nimeltä Veikko Huovisen vanhempien nimiä, ja muuta hänen omaan perheeseensä liittyvää tärkeää tietoa (kuten montako lasta hänellä on, vaimo?) Nämä tiedot olisivat tärkeitä esitelmässäni. Edes hienoilta kajaanin kaupunginkirjaston Huovis-sivuilta en löydä haluamaani tietoa. Osaatko auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olet ilmeisesti jo tutkinut kirjailija Veikko Huoviseen liittyvää kirjallisuutta.

Nyt kaipaamiasi tietoja löytyy kirjasta Kuka kukin on 2001: " Huovinen, Veikko Johannes, kirjailija, metsänhoitaja, professori. s. Simo 7.5.1927, vanht ylimetsänhoit. Juho Aukusti H. ja Rosa Elina Hämäläinen. Puol. hammaslääk. Auli Hilkka Anneli Hemminki. Lapset Ritva 59, Esko 62, Pekka 64). Yo 46, metsänhoit. 52. Avustaja metsänhoit. metsähallinnon Lentiiran ja Sotkamon hoitoalueissa 54-56, vapaa kirjailija 57-. "

Kyseistä kirjasta löytyvät myös Huovisen saamat palkinnot.

Mikäli haluat tarkempia tietoja niin Arto Seppälän teoksessa Ajatus on hiirihaukka : Veikko Huovinen, humoristi kerrotaan Veikko Huovisen vanhemmista, lapsuudesta, opinnoista, sisaruksista, perheestä ym. Siinä on myös kuvia perheestä.

Oletko jo katsonut lehtiartikkeleita? Löytyisiköhän niistä jotain? Esim.
- Lindstedt, Risto: Tallessa elo eletty. Suomen kuvalehti, 2001:41, s. 48-52
- Sallamaa, Kari: Etäseudun satiirikot. Kaltio 2001:4, 162-164
- Huovinen, Maarit: Kirjailija Veikko Huovisen elämä : muina miehinä, Kotiliesi 2001:16, s. 62-65.
Lisää lehtiartikkeleita voit kysyä lähimmästä kirjastosta.