Minulla on paljon erilaisia kirjoja venäjän kielellä. Voinko lahjoittaa ne kirjastoon?

Kysytty

Hei! Minulla on paljon erilaisia kirjoja venäjän kielellä. Voinko lahjoittaa ne kirjastoon?

Vastaus

Vastattu

Kirjastot ottavat kokoelmiinsa valikoiden vain pieniä määriä lahjoituksia. Asiaa kannattaa kysyä etukäteen kirjastosta. Venäjänkielinen kirjasto Sellossa on keskittynyt venäjän- ja ukrainankieliseen aineistoon Helmet-alueella, mutta venäjänkielistä kirjallisuutta on toki saatavana muissakin kirjastoissa.

Keskustakirjasto Oodi ei ota vastaan aineistolahjoituksia lainkaan. Osassa kirjastoja on kirjakierrätyspisteitä, joihin voi tuoda pieniä määriä kerrallaan.

Venäjänkielinen kirjasto