Minulla on ollut kirjastokortti käytössä viimeksi joskus 90-luvulla ja se on kadonnut muutossa. Voinko siis kuolettaa vanhan korttini ja ottaa uuden? Paljonko…

Kysytty

Minulla on ollut kirjastokortti käytössä viimeksi joskus 90-luvulla ja se on kadonnut muutossa. Voinko siis kuolettaa vanhan korttini ja ottaa uuden? Paljonko tämä maksaa? Entinen kortti oli Vantaalta hankittu, nykyisin asun Merihaassa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun (Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen) kaupunginkirjastoissa
uusi kortti maksaa aikuisilta (15 vuotta täyttäneiltä) 30 mk. Kirjastokortti pitäisi aina ilmoittaa kadonneeksi heti, jotta väärikäyttö saadaan estettyä. Ilmoituksen voi tehdä myös puhelimitse.

Jos osoitetietosi ovat vanhat, voi olla, että korttiasi on käytetty, etkä ole saanut tietoa asiasta. Kannattaa hoitaa asia nopeasti kuntoon lähimmässä kirjastossa.

Osoitteenmuutoksen voi tehdä myös netissä(http://www.lib.hel.fi/pasila/osmuutos.html). Muista ottaa henkilöllisyystodistus mukaan uutta korttia hakiessasi!