Minulla on konkreettinen ja rajattu, laina-aikaa koskeva kysymys/parannusehdotus: Meillä on parhaillaan lainassa 'boksi', joka sisältää 6 DVD:tä, yhteensä…

Kysytty

Hei! Minulla on konkreettinen ja rajattu, laina-aikaa koskeva kysymys/parannusehdotus: Meillä on parhaillaan lainassa 'boksi', joka sisältää 6 DVD:tä, yhteensä 1054 minuuttia katsottavaa, 18 erillistä elokuvaa. Viikon laina-aika on tällaiselle materiaalille jokseenkin kohtuuton. Kirjoitan Rainer Fassbinderin "Berliner Alexanderplatz" televisioelokuvien kokonaisuudesta, jonka laina-aika pitäisi minusta muuttaa pidemmäksi, kun kyseinen boksi sisältää vielä yli 300-sivuisen, englanninkielisen kirjankin.
En löytänyt muuta paikkaa tästä kirjoittamiselle, minusta asia pitäisi kuitenkin ottaa pikimmiten esille paikassa, josta siitä voidaan päättää. Esimerkiksi tällä hetkellä kyseisen boksin kaikki kappaleet näyttävät olevan lainassa, enkä siis suinkaan ole ainoa, joka kärsin asiasta. Mitä järkeä on siinä, että kuusikin kiinnostunutta joutuu alituisesti keskeyttämään oman ja toisten lainaajien katsomisen, palauttamaan, varaamaan ja uudelleen lainaamaan tällaista laajaa aineistoa!?
Kysyy kirjaston ja mainion HelMet järjestelmän ystävä ja ahkera käyttäjä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

kiitos hyvästä ehdotuksesta. Laitoin ehdotuksesi eteenpäin ja se luvattiin tutkia. Toivottavasti tällaisten boksien laina-aikaa pidennetään.

Mikko Airaksinen
Espoon kaupunginkirjasto