Minulla on hukassa erään kirjan nimi (ja tekijä). Kirja on nuortenkirja. Kirjailija on suomalainen ja kirjan tapahtumat sijoittuvat (Etelä-)Suomeen. Kirja on…

Kysytty

Hei! Minulla on hukassa erään kirjan nimi (ja tekijä). Kirja on nuortenkirja. Kirjailija on suomalainen ja kirjan tapahtumat sijoittuvat (Etelä-)Suomeen. Kirja on tehty vuoden 2000 jälkeen ja sijoittui (senhetkiseen) nykyaikaan.

Kirjan päähenkilönä on nuori (yläaste tai lukioiässä oleva) poika, joka asuu äitinsä kanssa. En muista, josko hänellä olisi ollut isäkin. Jos oli, niin isä oli harvoin kotona. Poika on syrjäänvetäytyvä ja kuuntelee paljon musiikkia napit korvilla. Muistan, että hänen lempiartistikseen mainitaan Keane.
Kirjan alkuvaiheilla poika tapaa tytön, joka asuu yksin isänsä kanssa. Muistaakseni tyttö on vasta muuttanut paikkakunnalle ja tulee samaan kouluun pojan kanssa. Poika kiinnostuu tytöstä ja seuraa häntä, jotta saisi tietää hänestä enemmän. Tyttö ja poika kohtaavat kunnolla ja he ovat melkein kuin yö ja päivä ja molemmat oppivat toisiltaan jotain.

Tässä on oikeastaan kaikki mitä kirjasta muistan. Toivottavasti pystytte auttamaan. Olen miettinyt pääni puhki ja koettanut etsiä kyseistä teosta kaikkialta jo pitkään tuloksetta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Muistamasi kirja voisi olla Kari Levolan Unisieppari, joka ilmestyi vuonna 2007. Tässä nuortenkirjassa yksinäinen Aleksi tutustuu Emiliaan. Kirja esitellään tarkemmin kaunokirjallisuuden verkkopalvelu Kirjasammossa:

http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Aud02e1ec0-70f6-4eed-b8b7-05…